Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Świąteczne marzenia pracowników >>

Świąteczne marzenia pracowników

Długofalowy program motywacyjny

Święta Bożego Narodzenia to dla 88 proc. firm dobra okazja do obdarowania swoich pracowników. To dobra wiadomość dla ponad 14 mln aktywnych zawodowo Polaków. Najbardziej pożądanymi upominkami od szefa są bony podarunkowe, które chciałoby dostać aż 55 proc. zatrudnionych.

Święta to dla 9 na 10 pracodawców w Polsce doskonała okazja, by nagrodzić pracowników, a także dobry wstęp do tworzenia długofalowego programu motywacyjnego. Skoro już firmy inwestują pieniądze i czas w budowę lojalności i kreowanie pozytywnej atmosfery
w pracy, warto wiedzieć, jakich upominków oczekują zatrudnieni. Tylko trafiony prezent przyniesie bowiem zakładany rezultat, jakim jest większa efektywność pracy i zwiększanie zaangażowania.

Wyniki badania „O czym marzą Polacy na święta?”, przeprowadzonego przez Millward Brown na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services, wskazują, że wśród świadczeń pozagotówkowych najpopularniejszym gwiazdkowym prezentem są bony i kupony podarunkowe – wybiera je 55 proc. badanych. Wysoko w rankingu atrakcyjnych prezentów są też dofinansowanie sportu i rekreacji, które wybrało 31 proc. ankietowanych, a zdaniem 29 proc. pracowników wymarzonym upominkiem jest dofinansowanie kultury w postaci biletów do kina, teatru czy wejściówek na koncerty. 30 proc. badanych chętnie skorzystałoby też z dodatkowego dnia płatnego urlopu.

Taka postawa doskonale wpisuje się w obecny w zarządzaniu zasobami ludzkimi trend dążenia do zachowywania równowagi między życiem prywatnym a zawodowym pracowników. Badanie wykazało też, że troje na czworo ankietowanych (73 proc.) nie ma wpływu na otrzymywane świadczenia. Tymczasem aż 90 proc. chciałoby mieć większy wpływ na wybór świadczeń.

Zespoły są przecież zróżnicowane zarówno pod kątem wieku, doświadczenia i zainteresowań, trudno zatem dla wszystkich wprowadzić te same prezenty i oczekiwać podobnych efektów motywacyjnych. Warto inwestować w takie rozwiązania, które pracownikowi pozostawiają wybór prezentu. Wówczas firmy zwiększają efekt motywacyjny podarunków, czyli optymalizują sposób wykorzystania budżetu.

Wciąż zdarza się, że firmy nie myślą o potrzebach i oczekiwaniach pracowników. Większość badanych nie otrzymuje świadczeń pozapłacowych lub są to prezenty nietrafione. Bony i kupony podarunkowe zaoferowało 28 proc. firm, a o upominki jak dofinansowanie sportu czy kultury zadbało tylko odpowiednio 8 i 6 proc. organizacji. Firmy chętnie wręczają za to paczki świąteczne (17 proc.) i traktują jako prezent imprezy organizowane dla pracowników (13 proc.).

Tymczasem pracownicy najchętniej znaleźliby pod firmową choinką kupon lub kartę podarunkową. To jasny sygnał dla pracodawców, aby przed tegorocznymi świętami zadbali o wymarzone prezenty dla swoich pracowników, które pozytywnie wpłyną na wzrost zaangażowania, budowanie lojalności i efektywną pracę zespołów.    

Magdalena Słomczewska-Klimiuk
Sodexo Benefits and Rewards Services w Polsce



nr 11(158)2016


zamów koszyk

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum