
Alternatywa dla zakupu gotówkowego
Leasing
Słowo leasing pochodzi od angielskiego czasownika to lease, co oznacza wynająć lub wydzierżawić. W praktyce leasing to najlepszy sposób na pozyskanie środka trwałego, bez poniesienia jednorazowo nakładów finansowych. To niezawodny element finansowy, gdy firma ma problemy z przepływami gotówkowymi.
Przy rozpoczynaniu nowej działalności gospodarczej lub przy jej rozszerzaniu warto wnikliwe przeanalizować sytuację finansową i zastanowić się nad jej zdolnością kredytową.
W przeciwieństwie do zakupu środka trwałego w kredycie, właścicielem przedmiotu leasingu pozostaje firma leasingowa. W trakcie prowadzenia działalności często zadajemy sobie pytanie czy wstrzymać wydatki na nowy sprzęt i wyposażenie, czy uwolnić swoje rezerwy finansowe na te wydatki czy też zachować je na wynagrodzenia i bieżące rachunki np. media, czynsz i materiały biurowe.
Wówczas – jako alternatywę dla wydatków gotówkowych – warto rozważyć możliwość leasingu. Teoretycznie przedmiot wzięty w leasing będzie droższy niż zakupiony za gotówkę, ale unikniemy jednorazowego wydatku – przez co zachowamy rezerwę gotówkową. Rozłożymy obciążenie na okres od 1 roku do 3 lat oraz podwyższymy koszty uzyskania przychodu.
Autorka jest Członkiem Zarządu w FPA Group, firmie świadczącej usługi outsourcingowe z zakresu księgowości, kadr i płac
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety. Zamów Gazetę PDF ![]() nr 7(64)2007 ![]() |