
Perspektywa Small Biznesu
Rozwiązania dla small biznesu
Biznes jest zmienny, dynamiczny i wymaga od przedsiębiorstwa coraz większej elastyczności i skuteczności działania. Niezwykle konkurencyjny rynek sprawia, że działanie małych i średnich przedsiębiorstw nie jest łatwe. Dominujący liderzy jakości i ceny, świadomi i wymagający konsumenci czy zaostrzająca się walka konkurencyjna – to realia w jakich funkcjonuje wiele firm
Marek Szelągowski, szef IT z Budimeksu zastanawia się nad tym: Dlaczego jedne firmy wygrywają biznes, a inne przegrywają? Kiedyś były to najniższe koszty, największa powtarzalność produkcji itd. Teraz to już nie wystarcza, ponieważ adaptacja do wymagań klientów jest decydująca. Współcześnie odpowiedzią na rosnące oczekiwania klientów są rozwiązania IT. Gartner przeprowadził badania na grupie 1,4 tys. dyrektorów ds. informatyki (CIO) z 30 krajów.
Jak się okazało, głównym celem, na którym będą oni musieli koncentrować swoją uwagę w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy, jest usprawnienie i udoskonalenie procesów biznesowych zachodzących w każdej firmie.
Tak więc rozwiązania IT tworzą poniekąd architekturę biznesu, projektując prace i procesy optymalnie dostosowane do potrzeb klienta, a przy tym zdecydowanie redukując koszty działalności firmy oraz eliminując nieefektywność działań pracowników.
MSP a rozwiązania IT
Z przeprowadzonych badań jasno wynika, że rynek MSP ciągle postrzega rozwiązania IT jako swego rodzaju “zło konieczne”, a nie jako potencjalne źródło zwiększania efektywności działań w przedsiębiorstwie.
Wdrażanie mniej lub bardziej zaawansowanych narzędzi IT w firmie jest w zasadzie koniecznością. Stwierdzenie to odnosi się zarówno do dużych koncernów, jak również do small biznesu.
Badania przeprowadzone przez EEI Market Research wśród przedstawicieli małego i średniego biznesu pozwoliły na stworzenie “listy przebojów” polskiego przedsiębiorcy. Obok tak oczywistych narzędzi jakimi są telefony, na drugim miejscu znalazł się komputer – jako narzędzie niezbędne do pracy i gromadzenia danych. Wynika to głównie z faktu, iż standardowe rozwiązania informatyczne zapewniają obsługę 70 proc. procesów biznesowych wspólnych dla większości firm.
Bariera świadomości i kosztów
Właściwe zarządzanie procesami w przedsiębiorstwie i stosowanie nowoczesnych narzędzi IT, wspomagających pracę w firmie, zależy w dużym stopniu od wiedzy kadry zarządczej i jej podstawowych znajomości rozwiązań IT, jak również od tego czy chce ona wprowadzać nowoczesne rozwiązania informatyczne w swojej firmie.
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety. Zamów Gazetę PDF ![]() nr 9(66)2007 ![]() Zobacz więcej na temat: IT | nowoczesne technologie | oprogramowanie |