Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Octavia - praktyczny liftback i elegancja limuzyny >>

Octavia - praktyczny liftback i elegancja limuzyny

Baba za kierownicą... Skody Octavia

Jak tu nie lubić Skody. Nie sposób nie docenić jej właściwości jezdnych, dbałości o komfort podczas jazdy, a także przystępnych cen. To najlepsze auto rodzinne na naszym rynku, a przy okazji świetna firmówka.

Popularność Octavii potwierdzają także ulice, po których jeżdżą zarówno nowe Octavie, jak też kilkuletnie auta z polskich i zagranicznych salonów. Te są zresztą zasłużenie polecane jako auta pewne i bezpieczne.

Pakiet dla Biznesu i SKODA Leasing Niskich Rat to oferty dla MSP.

Skoda stawia na swojego rodzaju przywiązanie do marki. Nowe modele nie wprowadzają rewolucji. Bo jeśli coś jest świetne, działa rewelacyjnie, to po co to zmieniać. I słusznie. Octavia trzyma standard już od 22 lat, odkąd pojawiła się na rynku pierwsza generacja (trzecia osłona też ma już swoje lata – bo premierę miała w 2013 roku). Przez ten czas oczywiście przeszła zmiany nadwozia, ale sylwetka pozostała w zasadzie niezmieniona. Nowa Octavia to odmienione reflektory, nowa maska, nowy grill grill, jak również odmienione wnętrze – nowoczesne, ale klasyczne, uporządkowane i bardzo intuicyjne.

Linia nadwozia bazuje na prostych kształtach, a najmocniejszym akcentem jest przód – wydłużony, agresywny, z chromowaną osłoną chłodnicy na czele, jak również duże felgi na niskoprofilowych oponach. Sylwetka jest charakterystyczna dla Skody – nie jest ekscentryczna, ale jest elegancka i klasyczna.

Jazda Skodą Octavia

W zasadzie nie ma się do czego przyczepić. Kiedy pod maską kryje się silnik 1.0 TSI 85 KW o mocy 115 KM współpracujący z 7-biegową skrzynią DSG, ma się pewność, że jazda będzie dynamiczna i bezpieczna. Chociaż przy wadze 1300 kg można byłoby mieć wątpliwości. A tymczasem auto jest mocne, a silnik elastyczny. Pomaga bez wątpienia turbina, ale też moment obrotowy wynoszący 200 Nm przy 2000-3500 obr./min.

Co najistotniejsze, litrowe silniki są bardzo ekonomiczne. W teście miejskim, w porannym i popołudniowym korku, Octavia spalała ok. 7 l/100 km. Po stu kilometrach jazdy z prędkością nieprzekraczającą 120 km spalanie spadło do 5,8 litrów.

Komfort jazdy poprawia długi rozstaw osi i dość sztywne zawieszenie. Wyboje bardziej słychać niż czuć. Zawieszenie jest też świetnie zgrane z układem kierowniczym, przez co każdy manewr – lekkie odbicie, czy ostry skręt – będzie wykonany precyzyjnie i zgodnie z poleceniem kierowcy.

Ogromnym atutem Octavii jest przestrzeń. Pasażerowie mają dużo miejsca dla siebie i bagaży. Wnętrze kryje dużo sprytnych schowków, pomysłowych rozwiązań, jak siatki, uchwyty. A bagażnik pomieści aż 590 litrów. Po złożeniu siedzeń przestrzeń powiększymy do 1590 litrów. Co ważne, uzyskamy płaską powierzchnię, która ułatwi przesuwanie ciężkich przedmiotów.

Ceny Octavii również zachęcają do zakupu – w podstawowej wersji Octavia kosztuje 68 100 zł.

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum