Każdy biznes jest inny
Akademia handlu zagranicznego, część 6
Działalność firmy wiąże się z koniecznością umiejętnego zarządzania środkami finansowymi w różnych obszarach: zarządzanie gotówką, należnościami i płatnościami.
Na rynku polskim wciąż bardzo popularną formą rozliczeń szczególnie między detalistami jest gotówka.
Zarządzanie gotówką, która należy przeliczyć, spakować, przewieść i zaksięgować na rachunku jest procesem dość skomplikowanym a przede wszystkim pracochłonnym.
Kolejnym warunkiem płynnego funkcjonowaniu sklepu konieczne jest zapewnienie stałych zasiłek gotówkowych, które z kolei należy przygotować w odpowiednich nominałach i dostarczać do odpowiedniej lokalizacji. Wszelkie te kwestie weźmie na siebie bank, który to najczęściej współpracuje z wyspecjalizowanymi w tym zakresie firmami. Klient w tym czasie może zająć się kontaktami z kontrahentami.
Na co należy zwrócić uwagę rozpoczynając współpracę: przede wszystkim wiarygodność firmy konwojującej, czy niska cena nie ma przypadkiem związku z brakiem polisy ubezpieczeniowej, i to co jest najważniejsze w jaki sposób umowa gwarantuje nam stałość cen.
Nowoczesne firmy osiągają efektywność poprzez automatyzację zadań i procesów. Jednym z takich procesów jest zarządzanie przepływem należności od kontrahentów.
HSBC Bank Polska SA
Pl. Piłsudskiego 2
00-073 Warszawa
tel.: 022 354 05 00
fax: 022 354 05 33
www.hsbc.pl
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety. Zamów Gazetę PDF ![]() nr 10(67)2007 ![]() |