Proces pozycjonowania serwisów internetowych krok po kroku
Artykuł sponsorowany
Pozycjonowanie strony nie jest łatwym ani szybkim procesem. Nawet najlepiej zaplanowana strategia potrzebuje czasu, by umożliwić osiągnięcie pożądanych wyników. Dobre SEO może dać spektakularne rezultaty w postaci zwiększenia ruchu i zysków.
Przyjrzyjmy się najważniejszym etapom pozycjonowania, bez których nie możemy spodziewać się systematycznych wzrostów widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
Na czym polegają etapy pozycjonowania?
W procesie pozycjonowania nie można pominąć kilku istotnych etapów. Współpraca z agencją lub specjalistą powinna przebiegać zgodnie z poniższymi krokami, by zapewnić dobre wyniki i wzrost widoczności.
Analiza strony
W pierwszej kolejności specjalista musi poznać stronę i jej tematykę. Sprawdzane są takie kwestie jak historia domeny, dotychczasowa strategia linkowania i poprawność kodu źródłowego. Za pomocą narzędzi analitycznych określa się obszary serwisu, które najlepiej zbierają ruch. Słowa kluczowe dobierane we współpracy z klientem podlegają dodatkowej analizie i modyfikacji, by jak najlepiej opisywały ofertę. Ten etap jest kluczowy dla poprawnego zrozumienia sytuacji początkowej, określającej dalszy plan działania.
Przygotowanie audytu SEO
W kolejnym etapie przygotowywane są szeroko zakrojone zalecenia optymalizacyjne. Pozycjoner wskazuje wszelkie błędy techniczne i rekomenduje najlepsze rozwiązania. Przygotowuje także strategię rozmieszczenia treści w serwisie. Merytoryczne, wypełnione słowami kluczowymi teksty umożliwiają skuteczne pozycjonowanie stron www. Wejście na pierwszą stronę wyników wyszukiwania bez nich jest wręcz niemożliwe. Dlatego tylko zastosowanie się w pełni do wskazówek optymalizacyjnych pozycjonera zagwarantuje dobre wyniki.
Ciągła opieka nad stroną
Niektórzy preferują zlecanie przeprowadzenia audytu SEO i jego wdrożenie niż korzystanie z ciągłej opieki pozycjonera. Takie rozwiązanie z czasem przestaje być opłacalne. Google coraz częściej aktualizuje algorytm, zmieniając i dodając nowe wytyczne. Jednak to nie wszystko. Ciągła opieka nad stroną obejmuje linkowanie oraz monitoring stanu technicznego. Doświadczony pozycjoner doradzi także w kwestii rozbudowy strony lub zmiany jej struktury. Skuteczne pozycjonowanie stron www odbywa się jedynie pod czujnym okiem specjalisty SEO.
Czy warto zainwestować w pozycjonowanie strony?
Niezależnie od tego, czy nasz biznes jest firmą usługową, sklepem internetowym czy wizytówką one page zawsze opłaca się skorzystać z pomocy doświadczonego pozycjonera lub agencji. Użytkownicy zebrani za pomocą bezpłatnych wyników wyszukiwania cechują się często największym zaangażowaniem i lojalnością dla marki.
Wszystkie trzy etapy pozycjonowania są istotne dla skutecznego podnoszenia widoczności strony w internecie. Choć każda współpraca z pozycjonerem jest najbardziej aktywna na początku, gdy trzeba wprowadzić dużą liczbę zmian, trudno przecenić stałą opiekę specjalisty na późniejszych etapach. Po pewnym czasie inwestycja zwróci się z nawiązką i będziemy mogli cieszyć się dobrze prosperującą, widoczną w internecie stroną.
Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl