Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Jak kupić i nie żałować >>

Jak kupić i nie żałować

Auto w firmie

Kupno nowego samochodu to ważna chwila w życiu wielu osób. Szczególnie dla nas Polaków. W końcu na zakup nowego auta nie każdy może sobie pozwolić, nawet jeśli będzie oszczędzać całe swoje życie. Dlatego też, gdy już podejmiemy decyzję o zakupie – warto spokojnie i dokładnie rozpatrzeć wszystkie za i przeciw.

Szczęśliwi są ci, którzy podejmując decyzję o zakupie samochodu są zdecydowani na określony rodzaj auta, na konkretną markę i model. Tymczasem jeśli nie mamy bladego pojęcia jaki samochód chcielibyśmy posiadać – wielorakość ofert z pewnością nie ułatwi nam wyboru.

Sam zakup, a właściwie wybór auta sprowadza się do odpowiedzi na kilka istotnych pytań. Przede wszystkim zastanówmy się, do czego samochód będzie nam potrzebny, jak pojemny powinien być oraz jak dużo będziemy jeździć (czy więcej w mieście czy też w trasie). I wreszcie – ile pieniędzy możemy na ten cel przeznaczyć oraz czy możemy posiłkować się zewnętrznymi źródłami finansowania, takimi jak kredyt czy leasing.

Cena to nie wszystko

Podatek VAT w całości mogą odliczyć ci, którzy kupią:

• samochód dostawczy o dmc powyżej 3,5 tony,
• auto z jednym rzędem siedzeń i trwale oddzieloną przestrzenią bagażową,
• auto z dwoma lub większą liczbą rzędów siedzeń, trwałą przegrodą i częścią bagażową, która jest dłuższa od połowy długości wnętrza kabiny odpowiednio liczonej,
• pikapa (auto z odkrytą częścią bagażową),
• samochód specjalny.

Choć nie zabrzmi to może zbyt optymistycznie, to zdecydowana większość osób w naszym kraju, przy wyborze samochodu kieruje się ceną. Podobnie rzecz ma się z zakupem auta do firmy. Posiadamy pewną odliczoną na ten cel gotówkę lub rozważamy zaciągnięcie kredytu do danej wysokości. I za nic nie chcemy – czy też nie możemy – tej sumy przekroczyć.

Zapominamy przy tym, iż cena zakupu samochodu oraz związane z tym opłaty to nie wszystkie koszty użytkowania auta, jakie przyjdzie nam ponosić. Równie ważne mogą się okazać wydatki związane z ewentualnymi naprawami i okresowymi przeglądami, z zakupem części zamiennych, płynów eksploatacyjnych i przede wszystkim paliwa. Ta ostatnia pozycja na liście kosztów może mieć decydujące znaczenie przy właściwym – lub niewłaściwym – wyborze.

Czy bardziej opłaca się kupić wersję z silnikiem benzynowym – tańszą na wstępie, ale która będzie generować częstsze i droższe wizyty na stacjach benzynowych; czy też wybrać wersję z dieslem, która jednak wymaga wyłożenia większej kwoty już na początku? Dlatego niezbędna jest kalkulacja kilometrów, które rocznie będziemy pokonywać naszym autem. Poza innymi względami zależność jest prosta – im więcej będziemy jeździć, tym szybciej zwróci się nam zakup diesla. Samochód z takim silnikiem kosztuje średnio o kilkanaście tysięcy złotych więcej od porównywalnej wersji z jednostką benzynową. Dlatego też zwrot wyższych nakładów początkowych osiągniemy dopiero po przejechaniu co najmniej 100 tys. kilometrów.

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 10(67)2007


zamów koszyk

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum