Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Nowości A.D. 2008 >>

Nowości A.D. 2008

Przegląd premier rynkowych segmentu pojazdów dostawczych z 2008 r.

Każdy kolejny rok w branży motoryzacyjnej obfituje w wiele nowości. Nie inaczej będzie z całą pewnością i w 2008 roku. Poniżej prezentuję nowości, jakie pojawią się na naszym rynku w nadchodzących dwunastu miesiącach w segmencie aut dostawczych.

Segment pojazdów dostawczych to oczywiście zupełnie inna skala niż w przypadku samochodów osobowych. Nie kilkadziesiąt, lecz kilka nowości w roku – i w dodatku nie tak spektakularnych. Mimo to, dla poszukujących zawsze coś powinno się znaleźć.

Nowe modele, kolejne generacje modeli czy też różne nowe wersje istniejących dotychczas samochodów. Jednak z drugiej strony, klienci tego segmentu nie przywiązują chyba aż tak wielkiej wagi do kwestii nowości, jak to jest w przypadku osobówek. Dużo ważniejsze są inne kwestie – jak choćby funkcjonalność czy cena samochodu.

Jakie nowości czekają nas więc w 2008 roku? Z pewnych i potwierdzonych już źródeł wiemy o kilku – choć nie jest wykluczone, że poniższa lista może się jeszcze wydłużyć.

Kolejne trojaczki

Współpraca pomiędzy Fiatem z francuską grupą PSA, w zakresie produkcji pojazdów dostawczych, rozkwita w najlepsze. Po dwóch grupach trojaczków – Peugeot Boxer, Fiat Ducato i Citroen Jumper oraz Peugeot Expert, Citroen Jumpy i Fiat Scudo – w 2008 roku na rynku zadebiutują Citroen Nemo, Peugeot Bipper oraz Fiat Fiorino. W salonach sprzedaży w naszym kraju powinniśmy je znaleźć na przełomie pierwszego i drugiego kwartału.

Trzy nowe modele należą do klasy małych miejskich pojazdów dostawczych – najmniejszych w gamie każdej marki. Ich niewielkie gabaryty – 3,86 m długości, 1,72 m szerokości, 1,72 m (1,78) wysokości – oraz niewielki promień skrętu predysponują je do swobodnego poruszania się po wąskich miejskich ulicach, w obliczu dużego natężenia ruchu.

Pomimo stosunkowo niewielkich rozmiarów, cała trójka oferuje przyzwoitą przestrzeń załadunkową – długość na poziomie podłogi 1,52 m, szerokość między nadkolami 1,18 m, łączną pojemność 2,5 m3 i ładowność 610 kg. Przestrzeń załadunkową można jeszcze powiększyć do 2,8 m3 i uzyskać 2,5 m długości powierzchni dzięki możliwości demontażu fotela pasażera.

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 1(70)2008


zamów koszyk

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum