Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Firma sterowana z pilota >>

Firma sterowana z pilota

Programy ERP

Dobrze wdrożony Zintegrowany System Informatyczny można porównać do pilota, którego używamy na co dzień, oglądając telewizję. Jest to rzecz, której zastosowanie daje nam komfort i pełną kontrolę nad tym, co się dzieje. Marka producenta jest gwarantem bezpieczeństwa i solidności produktu.

Często zdarza się, że pojęcia CRM, ERP czy controlling rozumiane są tak szeroko, że dla każdego przedsiębiorcy oznaczają coś innego.

Tymczasem usprawnienia, jakie proponują te systemy informatyczne, sprowadzają się najczęściej do dwóch obszarów:

  • optymalizacji procesów wewnętrznych firmy,

  • udoskonalenia sfery zewnętrznej, czyli obsługi klienta lub partnera.

Zintegrowane Systemy Informatyczne (ang. Enterprise Resource Planning) wiążą natomiast oba te aspekty prowadzenia biznesu.

W skład standardu ERP wchodzą:

  • finanse,

  • controlling,

  • dystrybucja,

  • sprzedaż,

  • zaopatrzenie,

  • logistyka,

  • zasoby ludzkie,

  • produkcja,

  • gospodarka remontowa.

Oczywiście, nie ma zysku bez nakładów – nie tylko finansowych, ale również i tych związanych z opanowaniem odpowiedniego know-how, pozwalającego optymalnie wykorzystać dane oprogramowane. Czy warto zatem inwestować w Zintegrowane Systemy Informatyczne? Moja odpowiedź brzmi – bezwzględnie tak!

Dzięki dobrze wdrożonemu systemowi, decydenci uzyskują zawsze aktualną i wiarygodną informację potrzebną do tego, aby podjąć najlepszą z możliwych decyzję.

Koszty jak na dłoni

Systemy klasy ERP umożliwiają automatyzację ewidencji dokumentów i zdarzeń. Z drugiej strony, z systemu można wyciągnąć wszelkie informacje – niezależnie od tego, czy zostały wprowadzona ręcznie czy elektronicznie. W tej chwili można analizować dokładnie wszystko – zarówno to co dotyczy relacji wewnątrz firmy, jak i procesy związane ze sferą zewnętrzną – zaczynając od koloru oczu pracowników, po wpływ wprowadzenia nowego produktu na sprzedaż pozostałych.

Wsparcie funkcjonowania obsługi zewnętrznego obszaru przedsiębiorstwa procentuje m.in. szybszą obsługą klienta, rzetelnością i terminowością dostaw, a w efekcie prowadzi do wzrostu liczby obsługiwanych kontrahentów. Jeżeli dodamy do tego wszechstronne analizy, wówczas jak na dłoni widzimy, gdzie należy obniżyć koszty sprzedaży i logistyki.

Niedostrzeganą korzyścią wdrożenia Zintegrowanego Systemu Informatycznego jest fakt, że tak mozolnie „wkuwane” przed audytem procedury ISO zaczynają funkcjonować w firmie.

Obieg dokumentów czy sposób pracy, tak szczegółowo określony w procedurze jakości, jest odzwierciedlony w czynnościach wymuszanych przez system.

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 2(71)2008


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: oprogramowanie | firma | ERP

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum