Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Czy to dobra inwestycja? >>

Czy to dobra inwestycja?

Programy wspomagające sprzedaż w przedsiębiorstwie

Nasza firma dynamicznie się rozwija. Zyskujemy coraz więcej klientów, z miesiąca na miesiąc rosną przychody i zyski. Pracownicy zbierają coraz większą liczbę zamówień, wystawiają faktury, sprzedają wyroby, zamawiają produkty u dostawców. Nasze, do tej pory małe, przedsiębiorstwo nagle zaczyna liczyć się na rynku i posiadać coraz większe portfolio zadowolonych klientów.

Czy jednak większa firma poradzi sobie z natłokiem pracy, ewidencją dokumentów, realizacją zamówień na czas, sprawną obsługą klientów czy dokumentacją z tym związaną? Może będziemy musieli zatrudnić więcej pracowników, o których obecnie na rynku nie jest łatwo? A może wystarczy odpowiednie wsparcie, dzięki czemu nasza sprzedaż zachowa płynność i zapewni dalszy stabilny rozwój?

Klucz do sukcesu

Wraz ze wzrostem przedsiębiorstwa zarządzanie sprzedażą staje się coraz trudniejsze – obejmuje więcej obszarów, wymaga szybszego działania i obsługi większej liczby zamówień. Jeśli do tego dochodzi zaostrzająca się konkurencja, to paradoksalnie zamiast pomnażać swoje zyski, wraz ze wzrostem firma może zacząć borykać się z kłopotami, a nawet ze spowolnieniem swojej działalności i stratami finansowymi.

W takiej sytuacji klucz do sukcesu tkwi w zmianie sposobu zarządzania, które w rozwijających się organizacjach nie jest już możliwe bez silnego wsparcia ze strony narzędzi informatycznych. Trudno dyskutować a propos konieczności posiadania takiego oprogramowania. Jeśli go nie wdrożymy, prędzej czy później stos papierów i brak przepływu informacji w firmie skutecznie zastopuje każde, nawet najmniejsze przedsiębiorstwo. Jeżeli myśl o zakupie odpowiednich systemów pojawia się dopiero w sytuacji kryzysowej, to znaczy, że jest już zdecydowanie zbyt późno i firma na pewno zdążyła ponieść wymierne straty z tytułu niepotrzebnych nakładów pracy na czynności, które może zautomatyzować gotowy program wspierający zarządzanie sprzedażą i magazynem.

Wybór aplikacji wspomagającej zarządzanie małym lub średnim przedsiębiorstwem stanowi nie lada problem dla znacznej grupy kadry zarządzającej. Główną barierą jest brak specjalistycznej wiedzy na ten temat. Najczęściej wyboru dokonuje sam przedsiębiorca, podejmując decyzję w oparciu o intuicję lub kierując się sugestiami znajomych. A w tym przypadku najważniejsza jest trafna decyzja, podparta fachowymi informacjami. Skoro chcemy, aby oprogramowanie było dobrą inwestycją – musimy zastanowić się, jakie potrzeby, wymagania i problemy ma aktualnie nasza firma.

Autor jest menedżerem systemu WA-PRO Sprzedaż i Magazyn WF-Mag w firmie Asseco Business Solutions

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 2(71)2008


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: przedsiębiorstwo | oprogramowanie | firma

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum