Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Udana rekrutacja >>

Udana rekrutacja

Proces rekrutacji pracowników

Mogłoby się wydawać, że znalezienie odpowiedniego na dane stanowisko pracownika polega na zebraniu ofert, przeprowadzeniu wywiadów i dokonaniu wyboru. W rzeczywistości jednak, aby dokonać właściwego wyboru, należy poświęcić temu nieco więcej czasu i wysiłku. Jeśli przygotujemy się do tego właściwie, mamy dużo większą szansę na sukces.

Gdy zapadnie decyzja o tym, że nasza organizacja potrzebuje więcej rąk do pracy i czas rozpocząć proces rekrutacyjny, warto się do niego odpowiednio przygotować.

W procesie rekrutacji i selekcji pracowników możemy wyodrębnić kilka etapów – i każdy z nich będzie wymagał naszego zaangażowania jako przyszłego pracodawcy.

Etap I

Przygotowanie opisu stanowiska pracy i stworzenie profilu idealnego kandydata

Ten etap wymaga zaangażowania nie tylko działu HR (jeśli w naszej organizacji taki istnieje), ale także przyszłego przełożonego. Przygotowując taki opis dla nowo tworzonego stanowiska powinniśmy odpowiedzieć sobie na kilka ważnych pytań, na przykład:

  • po co dane stanowisko jest tworzone?,

  • jaki jest jego cel,

  • jak ma wpływać na naszą organizację?

Należy określić miejsce danego stanowiska w strukturze – w jakim znajdzie się dziale, komu osoba na nim zatrudniona będzie podlegać i kto ewentualnie będzie podlegał jej. Ważne jest także to, aby sprecyzować zakres odpowiedzialności dla danego stanowiska, szczególne uprawnienia i zakres realizowanych zadań. Może zaistnieć sytuacja, że ta osoba będzie miała dostęp do szczególnie poufnych danych i w związku z tym dyskrecja będzie cechą, jakiej będziemy szukać u kandydatów. W przygotowywanym opisie stanowiska powinniśmy również wskazać kryteria oceny pracy dla danego stanowiska, a także wymagania kwalifikacyjne kandydatów. Kwalifikacje z punktu widzenia:

  • doświadczenia zawodowego kandydata,

  • posiadanego wykształcenia,

  • umiejętności,

  • posiadanych uprawnień, czyli określenie profilu osobowego kandydata.

Przygotowany w taki sposób opis stanowiska będzie niemal gotowym ogłoszeniem do zamieszczenia w odpowiednich mediach.

Etap II

Dotarcie do odpowiedniego kandydata

Mając już sprecyzowane oczekiwania wobec kandydata, musimy zastanowić się w jaki sposób mamy do niego dotrzeć, tak, aby zauważył naszą firmę i ofertę, a następnie zainteresował się nią.

Bardzo popularne w ostatnich latach stało się zlecanie wstępnej selekcji kandydatów czy też całego procesu rekrutacyjnego firmom zewnętrznym. Takie przedsiębiorstwa wiedzą, w jaki sposób dotrzeć do kandydata danej specjalizacji – w końcu tym właśnie się specjalizują. Będziemy mieć pewność, że w ten sposób dotrzemy właśnie do takich osób, jakich poszukujemy. Oczywiście cały ten proces możemy przeprowadzić sami, ale jest on dość czasochłonny i skomplikowany.

Autor jest konsultantem w FPA Group, firmie świadczącej usługi outsourcingowe w zakresie księgowości, kadr i płac

www.fpa-group.pl

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 2(71)2008


zamów koszyk

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum