Audyt strony internetowej. Dlaczego warto go przeprowadzić?
Strony internetowe
Z prowadzeniem komercyjnej strony internetowej wiąże się szereg obowiązków. Jednym z nich jest czuwanie nad wysoką widocznością witryny w wyszukiwarce oraz reagowanie na jej spadek. Warto także od czasu do czasu przeprowadzić audyt SEO, który pomoże odpowiedzieć na pytanie, dlaczego strona osiągnęła daną widoczność oraz jakie działania powinniśmy wykonać, aby poprawić jej pozycję i tym samym zwiększyć zasięgi. Sprawdźmy, czym jest audyt strony internetowej i dlaczego warto regularnie zlecać jego przeprowadzenie!
Co kryje się pod pojęciem audytu SEO?
Audyt strony internetowej pozwala w kompleksowy sposób ocenić jakość funkcjonowania strony www oraz dowiedzieć się, jakie jej obszary wymagają poprawy. Dzięki niemu można także porównać stronę z witrynami należącymi do konkurencji oraz wdrożyć pewne rozwiązania, dzięki którym osiągnie ona lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Audyt SEO pozwala na uzyskanie dokładnego opisu kondycji strony www oraz stanowi swoisty wstęp do efektywnego i skutecznego pozycjonowania.
Audyt SEO to po prostu kompleksowa i dogłębna analiza strony internetowej pod kątem jej stanu technicznego i błędów, które mają wpływ na widoczność serwisu w wynikach wyszukiwania. Proces ten obejmuje sprawdzenie najważniejszych czynników, które mają wpływ na wartość danej strony internetowej w rankingach Google. W jego trakcie analizowane jest m. in. dostosowanie strony do wyświetlania na ekranach urządzeń mobilnych, szybkość ładowania się strony, jej budowa, linkowanie wewnętrzne, błędy, jakość contentu i grafik oraz wiele innych. Zakres i przebieg audytu różni się w zależności od tego, czy analizie poddawana jest strona firmowa, sklep internetowy czy blog.
Dlaczego opłaca się wykonać audyt strony internetowej?
Audyt SEO to spojrzenie na stronę internetową profesjonalnym, obiektywnym okiem. Daje szansę na wykrycie błędów i podniesienie pozycji strony w wyszukiwarce. Dzięki temu firma zyskuje szansę na dotarcie ze swoją ofertą do szerszego grona odbiorców i zwiększenie zysków. Audyt SEO to bardzo przydatne rozwiązanie dla tych stron, które z niewiadomych powodów odnotowały spadek pozycji w Google – dzięki niemu można zlokalizować źródło problemów oraz je wyeliminować, poprawiając widoczność serwisu. Przy okazji można wdrożyć także inne usprawnienia, które jeszcze bardziej poprawią jej pozycje w wyszukiwarce.
Specjaliści zalecają, aby audyt firmowej strony internetowej był przeprowadzany systematycznie – co ok. rok. W tym celu warto nawiązać współpracę z profesjonalną agencją interaktywną, która nie tylko zadba o audyt SEO, ale także zaoferuje dodatkowe, cenne wsparcie w zakresie pozycjonowania. Połączenie obu tych działań pozwoli firmie osiągnąć najwięcej korzyści wynikających ze swojej obecności w sieci – osiągnąć wysoką pozycję w Google, zwiększyć ruch na stronie, stale powiększać grono klientów oraz zwiększyć zyski ze sprzedaży online produktów i usług.
Dowiedz się więcej o audycie SEO na stronie https://www.devagroup.pl/audyt-seo