Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Nowoczesność od zaraz >>

Nowoczesność od zaraz

RAPORT MIESIĄCA - LEASING: Leasing komputerów i sprzętu biurowego

Utrzymanie wysokiego tempa rozwoju gospodarczego oraz unowocześnienie działalności gospodarczej, bez inwestycji w sprzęt komputerowy i oprogramowanie ma raczej nikłe szanse powodzenia.

Cechą charakterystyczną leasingu komputerów i sprzętu biurowego jest jego niewielki, bo 2-procentowy udział w ogólnej wartości leasingu w Polsce. Wielkość ta utrzymuje się na stałym poziomie od kilku lat i nic nie wskazuje, aby ta tendencja uległa zmianie. Powodem mogą być działania producentów, którzy bezpośrednio finansują zakupy swojego sprzętu komputerowego oraz oprogramowania.   Wartość i struktura rynku   Zdecydowanie najlepszy dla rynku był rok 2001, kiedy udział segmentu leasingu komputerów i sprzętu biurowego osiągnął poziom 5,7 proc. ogólnej wartości leasingu w naszym kraju. W kolejnych latach, pomimo wartościowego wzrostu, udział komputerów i sprzętu biurowego obniżył się i ustabilizował na obecnych 2 proc. Z danych ZPL wynika, że leasing komputerów i sprzętu biurowego to w głównej mierze finansowanie zakupu sprzętu. Stanowi ono 87 proc. wszystkich zakupów. Jedynie 8 proc. przypada na oprogramowanie.   Europejskie wzorce   Średni udział leasingu komputerów i sprzętu biurowego w ogólnych obrotach branży leasingowej w Europie przekracza 11 proc. Leasing, jako formę finansowania IT, wybierają najchętniej:
  • Finowie – 34,5-proc. udział w ogólnej wartości leasingu,
  • Holendrzy – 32,7 proc.,
  • Szwedzi – 28,1 proc.,
  • Belgowie – 27,7 proc.
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 3(72)2008


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: leasing

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum