Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Bądź zawsze na pierwszym miejscu >>

Bądź zawsze na pierwszym miejscu

Jak efektywnie pozycjonować własną witrynę internetową?

Coraz więcej firm zajmujących się projektowaniem stron internetowych oferuje usługę pozycjonowania witryn www dla sektora MSP. Jednak jaką mamy gwarancję, że nasza witryna zawsze będzie na pierwszej pozycji w danej wyszukiwarce? Aby zwiększyć swoje szanse, możemy spróbować pozycjonować ją sami?
W artykule zaprezentuję proces pozycjonowania witryny z branży turystycznej. Przedstawię metody skutecznego pozycjonowania oraz wskazówki dotyczące prowadzenia efektywnej kampanii reklamowej w sieci, w oparciu o budowę zoptymalizowanej witryny www.   Rola pozycjonowania w procesie promocji firm z sektora MSP   Należycie pozycjonowana witryna w największych na świecie wyszukiwarkach to jeden z najważniejszych celów specjalistów od spraw marketingu internetowego. Przedsiębiorstwa z różnych branż dążą do tego, aby po wpisaniu uniwersalnego hasła z danej branży, to właśnie ich firm zajmowała zaszczytną – pierwszą pozycję w wynikach wyszukiwania takich przeglądarek jak :<google.com, altavista.com> czy <yahoo.com>. Firma z sektora turystyki, która sprzedaje wycieczki zagraniczne, naturalnie chciałaby, aby po wpisaniu hasła: :<wycieczki zagraniczne>, jej strona była wyżej pozycjonowana niż strona konkurentów. Tego typu przykładów można mnożyć wiele. Rynek pozycjonowania danych produktów jest rynkiem bardzo dynamicznym, który podlega ciągłym zmianom. Z godziny na godzinę pozycja danej firmy w rankingu wyszukiwarki może ulec zmianie. SEO (ang. Search Engine Optimization) należy podzielić na dwa uzupełniające się etapy: •       optymalizację strony, •       pozycjonowanie, czyli zdobywanie do niej linków. Pozycjonowaniem witryn zajmuje się coraz więcej firm. Znajduje ono bowiem coraz szerszy odbiór wśród klientów, także z sektora MSP. Małe i średnie firmy stanowią oś gospodarek krajów członkowskich UE. To przede wszystkim one przyczyniają się do wzrostu gospodarczego i zachowania konkurencji. MSP wytwarzają około 2/3 PKB w gospodarce Unii. W Polsce udział ten cały czas rośnie i obecnie wynosi ok. 48 proc.

1. stycznia 2005 r. weszła w życie nowa rekomendacja Komisji Europejskiej z 6. maja 2003 r., która definiuje małego i średniego przedsiębiorcę. Wprowadziła definicję tzw. mikroprzedsiębiorstw, czyli przedsiębiorstw zatrudniających średniorocznie mniej niż 10 osób, przy założeniu, że roczny obrót takiej firmy nie przekracza 2 mln euro. W polskich przepisach definicja ta znajduje się w Ustawie o swobodzie działalności gospodarczej z 28. maja 2004 r. Jedną z głównych intencji wprowadzenia nowej rekomendacji było zwiększenie kręgu przedsiębiorców, którzy mogliby skorzystać z unijnej pomocy publicznej.

Autor jest obecnie doktorantem na Wydziale Elektrotechniki, Automatyki i Informatyki Politechniki Opolskiej
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 3(72)2008


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: www | pozycjonowanie

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum