Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Godny rywal dla najszybszych >>

Godny rywal dla najszybszych

Audi R8

Jeszcze nie tak dawno temu obszar supersportowych samochodów, dostępnych w sprzedaży, zarezerwowany był dla kilku marek. Po modelach Ferrari, Lamborghini czy Porsche wiadomo było, czego można się spodziewać. Jednak świat – również ten motoryzacyjny – stale się zmienia i do tego grona dobijają się także inni.

Jednym z pretendentów jest niewątpliwie obecne w sprzedaży już od ponad roku Audi R8.

Kiedy pod koniec ubiegłego stulecia marka Lamborghini stała się własnością Volkswagena i trafiła do grupy Audi, wydawało się, że pole sportowych samochodów zostanie zarezerwowane w całości dla aut z bykiem na masce. A Audi będzie oferować jedynie usportowione wersje swoich standardowych modeli, sygnowane literkami „S” bądź „RS”. A jednak nie. Sportowe tradycje Audi wzięły górę i oto pod koniec 2006 r. pojawiło się Audi R8.

Od czego to wszystko się zaczęło?

Protoplastą obecnego Audi R8 jest prototypowy model Audi Le Mans quattro, który światło dzienne ujrzał w 2003 r. na wystawie w Paryżu. Już sama nazwa wskazywała na charakter auta – 24-godzinne wyścigi na torze Le Mans należą do najbardziej spektakularnych, prestiżowych i trudnych tego typu imprez na świecie. A że początek obecnego tysiąclecia został zdominowany przez wyścigowe

silnik V8, z bezpośrednim wtryskiem paliwa FSI                                    pojemność 4163 cm          moc 420 KM (przy 7800 obr/min) maksymalny moment obrotowy 430 (przy 5.500 obr/min) skrzynia biegów 6-biegowa manualna lub automatyczna-sekwencyjna przyspieszenie 0-100 km/h 4,6 sek. prędkość maksymalna 301 km/h średnie spalanie 13,6 l/100 km długość/szerokość/wysokość [mm] 4431/1904/1249 rozstaw osi 2650 mm

modele rodem z Ingolstadt, nie dziwne, iż władzom niemieckiego koncernu wpadł do głowy pomysł, aby te geny wprowadzić także do auta, którym będzie można wyjechać i na zwykłe drogi. Jeżeli do tego dodamy jeszcze rozwiązania techniczne znane z Lamborghini Gallardo – najbardziej spokrewnionym modelem z Audi R8 – to efekt powinien być piorunujący.

Pierwsze spotkanie

 

Widząc po raz pierwszy Audi R8, nawet jeśli nie jest akurat w ruchu, nie sposób źle ocenić jego podstawowe przeznaczenie. Wykonana niemal w całości z aluminium karoseria Audi R8 mierzy 4,43 m długości, 1,90 m szerokości i zaledwie 1,25 m wysokości.
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 4(73)2008


zamów koszyk

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum