Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Terminal płatniczy dla biznesu - wszystko, co warto wiedzieć >>

Terminal płatniczy dla biznesu - wszystko, co warto wiedzieć

W obecnych czasach gotówka coraz częściej schodzi na drugi plan. Klienci wybierają wygodę - płacą kartą, telefonem, zegarkiem czy kodem BLIK. Jest to dla nich szybsze i prostsze, co stanowi niejednokrotnie ogromny atut. Dlatego jeśli prowadzisz firmę i jeszcze nie masz terminala płatniczego, możliwe że tracisz klientów, którzy zdecydowanie wolą transakcje bezgotówkowe! 

Terminal to dziś nie luksus, a raczej standard. I to niezależnie od tego, czy prowadzisz salon fryzjerski, kawiarnię, czy świadczysz usługi w terenie. W większości przypadków warto mieć możliwość przyjmowania płatności bezgotówkowych, co jest wyjściem naprzeciw oczekiwaniom konsumentów. Sprawdź, jak działa terminal, co daje Twojej firmie i na co zwrócić uwagę, zanim wybierzesz odpowiednie dla siebie urządzenie.

Jak funkcjonuje terminal płatniczy i co dzięki niemu zyskujesz?

Terminal płatniczy to niewielkie urządzenie, które pozwala przyjmować płatności bezgotówkowe, a więc kartą, telefonem, BLIK-iem czy innym urządzeniem z funkcją zbliżeniową. Cała operacja trwa zaledwie kilka sekund, a środki trafiają bezpośrednio na Twoje konto. Wszystko odbywa się bezpiecznie, nowocześnie i - co ważne - bardzo intuicyjnie, zarówno dla Ciebie, jak i dla klienta. Współczesne terminale to nie tylko prosty czytnik kart. Coraz częściej integrują się z kasą fiskalną, systemem sprzedaży czy bazą danych klientów. To oznacza, że dzięki nim możesz szybciej obsługiwać klientów, sprawniej rozliczać się z fiskusem i mieć lepszy wgląd w swoje finanse (np. generując raporty).

Czy terminal jest obowiązkowy? 

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, jeśli w Twojej firmie używasz kasy fiskalnej, musisz też umożliwić klientom płatność bezgotówkową. W praktyce oznacza to, że terminal to nie tylko dodatek, ale wręcz konieczność, jeśli chcesz prowadzić działalność zgodnie z prawem.

Nie zmienia to faktu, że nawet jeśli nie masz takiego obowiązku, warto abyś rozważył jego wdrożenie. Coraz więcej klientów nie nosi przy sobie gotówki. A jeśli nie będą mogli zapłacić w wygodny dla siebie sposób, może się zdarzyć, że po prostu zrezygnują z zakupu. Dzięki temu niewielkiemu urządzeniu stajesz się więc konkurencyjny i z lepszym skutkiem rywalizujesz o klienta.

Terminal płatniczy - inwestycja, która szybko się zwróci

Czy posiadanie terminala się opłaca? Krótko mówiąc: tak. Przede wszystkim zwiększasz szansę na to, że klient sfinalizuje zakup. Po drugie zyskujesz wizerunkowo, ponieważ firma, która oferuje nowoczesne formy płatności, kojarzy się z profesjonalizmem, dostępnością i wygodą. Co więcej, terminal to też większy porządek w finansach. Nie musisz trzymać dużej ilości gotówki w kasie, wszystko odbywa się elektronicznie, z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa. Jeżeli natomiast chodzi o koszty związane z użytkowaniem sprzętu, nie musisz od razu płacić za wszystko z własnej kieszeni. Dzięki programom takim jak „Polska Bezgotówkowa” możesz korzystać z terminala przez 12 miesięcy całkowicie za darmo (do kwoty 100 tys. zł obrotu). To świetna opcja, by przekonać się, czy to rozwiązanie dla Ciebie - bez ryzyka i długoterminowych zobowiązań.

Jak wybrać odpowiedni terminal dla swojej firmy?

Zanim podejmiesz decyzję, zastanów się, czego właściwie potrzebujesz, ilu transakcji miesięcznie będziesz dokonywać, na jakich zasadach itd. Jeśli działasz mobilnie, a więc np. dojeżdżasz do klientów jako fryzjerka, fizjoterapeuta czy mechanik, wybierz terminal przenośny, który działa w oparciu o kartę SIM lub Wi-Fi. Prowadzisz stacjonarny punkt? Tu sprawdzi się model stacjonarny, zintegrowany z kasą lub systemem POS. Dobrze też postawić na sprawdzonego operatora. Firmy takie jak Polskie ePłatności (PeP) oferują nie tylko szeroki wybór terminali, ale również fachowe doradztwo, przejrzyste warunki współpracy i pomoc techniczną. Warto skontaktować się z przedstawicielem PeP i omówić szczegóły ewentualnej współpracy - na pewno dostosuje ofertę do Twoich potrzeb.

Co jeszcze warto wiedzieć?

Jeśli więc zastanawiasz się, czy Twoja firma potrzebuje terminala płatniczego, odpowiedź jest prosta: jeśli chcesz rozwijać swój biznes, nadążać za oczekiwaniami klientów i działać zgodnie z przepisami: terminal płatniczy jest Ci potrzebny. Dziś nie chodzi już tylko o wygodę, ale o bycie konkurencyjnym na rynku. Tym bardziej, że obecnie można znaleźć mnóstwo niezobowiązujących rozwiązań, dzięki którym sprawdzisz sens korzystania z tego urządzenia w Twoim biznesie.

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum