Daj się znaleźć, kiedy Cię szukają
Nowoczesna reklama w internecie
Polska gospodarka rozwija się prężnie. W produkcji i usługach używane są coraz lepsze maszyny i nowoczesne oprogramowanie. Wszyscy skorzystaliśmy też na olbrzymim rozwoju telekomunikacji. Już prawie każdy Polak posiada telefon komórkowy, a niemal połowa z nas używa internetu. Aby dotrzymać kroku szybkiemu rozwojowi rynku, warto pomyśleć o nowoczesnej formie reklamy, jaką umożliwia internet.
Reklama w wyszukiwarce to bardzo nowoczesny, a przy tym łatwy, precyzyjny i tani sposób na dotarcie do klientów. Można ją porównać do ogłoszenia w gazecie – tyle że ze wszystkimi możliwościami technologicznymi jakie daje internet.
Precyzyjnie do celu
W przeciwieństwie do „strzałów na oślep”, często związanych z reklamowaniem się wszędzie i na wszelkie możliwe sposoby, reklama w wyszukiwarce pozwala precyzyjnie dotrzeć do przyszłych klientów, którzy rzeczywiście rozważają zakup. Reklamodawca sam wybiera słowa kluczowe, których wpisanie w wyszukiwarkę spowoduje wyświetlenie jego reklam, czyli linków sponsorowanych, obok wyników wyszukiwania. Wystarczy więc zastanowić się, jakie terminy przyszłyby nam na myśl, gdybyśmy sami szukali swoich produktów. Słowa kluczowe to właśnie sposób na znalezienie klientów już zainteresowanych określonymi produktami i usługami.
Reklamodawca sam określa obszar geograficzny, w ramach którego chce wyświetlać swoje reklamy. Z jednej strony, w przypadku przedsiębiorstw lokalnych, pozwala to ograniczyć nadmierne koszty związane ze zbyt szerokim zasięgiem kampanii. Reklamodawca może przykładowo wyświetlać swoje reklamy tylko potencjalnym klientom z wybranego województwa czy miasta. Z drugiej strony jest to tani i skuteczny sposób na wyjście z ofertą poza granice kraju – reklamodawca może więc bardzo łatwo stworzyć kampanię skierowaną do dowolnego kraju na świecie.
To inwestycja, a płacisz tylko za rezultaty
Co najważniejsze, reklamując się w wyszukiwarce płacimy tylko za wyniki. Reklamodawca nie ponosi żadnych kosztów samego wyświetlania reklamy, a płaci jedynie za kliknięcia, których rezultatem jest odwiedzenie jego serwisu internetowego. Fakt, że takie kliknięcie to świadoma decyzja szukającego, zwiększa prawdopodobieństwo, iż zamieni się w korzyść dla reklamodawcy. Dodatkowo każdy reklamodawca określa maksymalny dzienny budżet jaki chce przeznaczyć na reklamę i ma gwarancję, że nie zostanie on przekroczony. Sam decyduje, ile jest gotowy zapłacić za pojedyncze kliknięcie w jego link sponsorowany. To jakby płacić za reklamę w gazecie, ale tylko wówczas, gdy po zamieszczeniu ogłoszenia zaczną dzwonić telefony.
Zaletą reklamy w wyszukiwarce jest możliwość precyzyjnego śledzenia liczby wyświetleń i kliknięć reklamy. Można nawet sprawdzić, ile osób faktycznie dokonało zakupu w sklepie internetowym lub np. poprosiło o przesłanie oferty. Pozwala to na traktowanie reklamy jako inwestycji oraz na dokładne obliczenie zysku jaki przyniosła.
Kampanię w AdWords można rozpocząć i obsługiwać przez internet samodzielnie. Oczywiście bardziej wymagający reklamodawcy mogą skorzystać z pomocy wyspecjalizowanych i certyfikowanych agencji. Jednak tak naprawdę, wystarczy napisać trzy linijki tekstu reklamy, wybrać słowa kluczowe i gotowe!
Więcej informacji o reklamie w wyszukiwarce Google na stronie
www.google.pl/reklamaadwords.
Piotr Marzec
Associate Account Strategist
Google Polska
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety. Zamów Gazetę PDF ![]() nr 6(75)2008 ![]() |