Prestiżowa 3/5
RAPORT: Biuro z klasą, czyli styl i wygoda
Każde przedsiębiorstwo musi posiadać adres siedziby swojej działalności. W przypadku wielu firm wiąże się to z dodatkowymi i niepotrzebnymi kosztami wynajmu lokalu biurowego oraz zatrudnieniem osoby, która będzie zarządzać biurem. Często firmy zmuszone są zarejestrować działalność pod adresem domowym.
Jednak istnieje lepsze rozwiązanie. Wirtualne biura.
Wirtualne Biuro?
W danej chwili jeszcze zdecydowana większość przedsiębiorców nie wie czym się zajmują i jak działają wirtualne biura. Usługa ta w dalszym ciągu jest mało powszechna na naszym rynku. Pierwsze firmy oferujące usługi biura wirtualnego pojawiły się trzy – cztery lata temu i rynek tych usług w dalszym ciągu dynamicznie się rozwija.
Wirtualne biuro to alternatywa dla firm, które oszczędzając czas i pieniądze mogą w łatwy i wygodny sposób posiadać prestiżowy adres dla swojej firmy, wraz z obsługą sekretarską. Lecz to nie wszystko. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, część firm posiada bardziej rozbudowaną ofertę i świadczy usługi w zakresie pomocy przy rejestracji firmy, wsparcia księgowego, prawnego i informatycznego. Dodatkowe usługi to wynajem fizycznie istniejących biur, sal konferencyjnych (z możliwością wynajmu na godziny), przechowywanie dokumentacji. Od niedawna wirtualne biura pełnią także rolę realnych przedstawicieli swoich klientów, którzy przenieśli część zadań na obsługującą ich firmę, np. reprezentowanie firmy we wszelkiego rodzaju urzędach.
Jakie korzyści?
Klientami wirtualnych biur są zarówno niewielkie firmy, jak i większe przedsiębiorstwa, także zagraniczne, które chcą rozszerzyć swoją działalność na Polskę, a także osoby fizyczne, które nie mieszkają na stałe w Polsce.
Jak widać każdy może odnieść korzyści – począwszy od zredukowania kosztów przedsiębiorcy, który prowadzi działalność nie wymagają posiadania lokalu biurowego. Następnie wygoda i oszczędność czasu – wirtualne biura zapewniają bowiem obsługę sekretarską, która informuje o otrzymanej korespondencji czy przesyłkach kurierskich. Szybka reakcja jest możliwa dzięki internetowi – można tak ustalić warunki, aby przychodząca korespondencja była skanowana i przesyłana drogą mailową. Dzięki takiej usłudze klient w każdym momencie i miejscu może na bieżąco mieć wgląd do aktualnych dokumentów, co znacznie poprawia efektywność i daje możliwość koncentracji na docelowej działalności – bez zbędnej straty czasu np. w kolejce w urzędzie.
Autor reprezentuje TeleSystem
www.wirtualne-biuro.pl
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety. Zamów Gazetę PDF ![]() nr 7(76)2008 ![]() |