Wszystko na sprzedaż
RAPORT: Biuro z klasą, czyli styl i wygoda
Outsourcing jest powszechnym zjawiskiem w sektorze MSP. Praktycznie każda spółka czy działalność gospodarcza korzysta z jakiegoś rodzaju outsourcingu. Do najpopularniejszych należy outsourcing w zakresie księgowości, hostingu oraz usług IT.
Decydowanie się na przekazanie wyspecjalizowanej firmie określonych zadań związanych z prowadzoną działalnością podyktowane jest często poszukiwaniem oszczędności. Mając zaufanie do takiej firmy przedsiębiorcy wiedzą, że dostaną profesjonalną obsługę.
Istnieją również bardziej rozbudowane rodzaje outsourcingu niż te wymienione powyżej. Jednym z przykładów wysoko rozwiniętego outsourcingu jest outsourcing biurowy. To nowość na polskim rynku, która z roku na rok ma coraz większą rzeszę zwolenników.
Pierwsza tego typu inicjatywa powstała w 2004 r. w Poznaniu. Od tamtego czasu outsourcing biurowy przeszedł długą drogę rozwoju. Firmy świadczące usługi wirtualnego biura czerpią z doświadczeń firm działających na zachodzie, gdzie ten rynek jest bardzo dobrze rozwinięty, a usługa jest powszechnie stosowana przez firmy.
Czym zatem jest outsourcing biurowy?
Oferty wirtualnego biura (Instant Office) zawierają w sobie najczęściej następujące usługi: adres pod rejestrację spółki, dostęp do pomieszczeń biurowych na godziny, numer telefonu wraz z obsługą sekretarki, odbieranie korespondencji przychodzącej. To typowy szkielet każdej oferty typu Instant Office. Jednak całościowo oferty różnią się od siebie w zależności od firmy świadczącej usługę wirtualnego biura.
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety. Zamów Gazetę PDF ![]() nr 7(76)2008 ![]() |