Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Zapomnij o bólu głowy >>

Zapomnij o bólu głowy

RAPORT: Transport i logistyka

Samochód w firmie spełnia wiele funkcji – może być narzędziem pracy reprezentantów handlowych, czynnikiem motywacyjnym czy też elementem wizerunku firmy, ale najczęściej łączy wszystkie te funkcje.

 

Niezależnie od wartości, jaką pojazd stanowi dla firmy, prowadzenie polityki flotowej nie jest zadaniem łatwym. Wiąże się bowiem nie tylko z kosztami widocznymi gołym okiem (cena pojazdu, koszt paliwa, koszty eksploatacji), ale również wymaga ze strony firmy wielu działań natury formalnej i administracyjnej.

 

Optymalizacja kosztów floty

Polityka flotowa, czyli procedury określające zasady przyznawania i użytkowania pojazdu służbowego oraz związana z tym : przyprawia o ból głowy nie jednego fleet managera. Dlatego też coraz więcej firm zwraca się jednak ku outsourcingowi, jako metodzie na optymalizację kosztów i eliminację ryzyka, dzięki zaufaniu fachowcom, dla których obsługa floty jest działalnością podstawową.

Mogę śmiało stwierdzić, że wynajem długoterminowy i zarządzanie flotą to najkorzystniejsze dla firm rozwiązanie, niezależnie od wielkości lub charakteru działalności przedsiębiorstwa. W praktyce jest to tzw. leasing operacyjny wraz z usługami, będący nowoczesną i efektywną ekonomicznie formą finansowania inwestycji, która nie wymaga angażowania dużych środków własnych. Przez cały czas trwania umowy najmu (leasingowej), pojazd pozostaje własnością wynajmującego (leasingodawcy), natomiast korzystający (leasingobiorca) płacąc czynsz za najem (opłaty leasingowe) wykorzystuje go do swoich celów.

Korzyści wynajmu długoterminowego to:

  • Przedmiot umowy leasingu jest zaliczany do składników majątku wynajmującego, który dokonuje odpisów amortyzacyjnych,

  • Czynsz za najem stanowi koszt uzyskania przychodu dla korzystającego (klient), na warunkach określonych przez Ustawę o podatku dochodowym dla osób prawnych (CIT),

  • Pojazdy są wynajmowane na określony czas i limit kilometrów,

  • W zamian za stałą miesięczną ratę klient może użytkować pojazdy, które są pod opieką wynajmującego,

  • W zakres usług wchodzi nie tylko finansowanie parku samochodowego, ale także pakiet usług dodatkowych, takich jak obsługa techniczna, assistance, wymiana opon, ubezpieczenie, fleet reporting i.in., czyli kompleksowe zarządzanie flotą,

  • Po zakończeniu kontraktu, sprzedażą pojazdów zajmuje się wynajmujący, natomiast klient może wynająć nowe samochody. Firma może zatem użytkować nowe pojazdy, bez konieczności ich zakupu.

Jak widać wynajem długoterminowy jest bardzo korzystnym rozwiązaniem. Firmy oferujące usługi flotowe zajmują się całym cyklem życia pojazdu – począwszy od jego zamówienia, poprzez wydanie użytkownikowi, zarządzanie eksploatacją, aż po jego sprzedaż po zakończeniu kontraktu.

Tekst przygotowany przy współpracy z Arval Polska
www.arval.pl

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 9(77)2008


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: flota

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum