
Panaceum na problemy w Twojej firmie
Rozwiązywanie problemów w firmie
Interim management, czyli zarzadzanie czasowe to korzystanie z określonych kompetencji menedżerów, zatrudnianych na bardziej lub mniej precycyjnie określany czas w celu zrealizowania konkretnych zadań. Krótko mówiąc interim manager to specjalista wynajęty do rozwiązania konkretnego problemu.
Interim managerowie (menedżerowie kontraktowi) to wysokiej klasy specjaliści posiadający udokumentowane doświadczenia najczęściej na najwyższych szczeblach zarządzania, gotowi zawierać kontrakty terminowe na czas realizacji konkretnych zadań. Właściwie dobrany ekspert wspiera właścicieli czy kadrę zarządzającą w dokonywaniu oceny stanu faktycznego firmy. W oparciu o tę wiedzę proponuje kierunki zmian w organizacji, przygotowuje dokładny plan działania i pomaga w jego realizacji.
Interim manager, wraz z gronem innych specjalistów, może także przejąć na jakiś czas zarządzanie firmą w celu realizacji przygotowanego planu. Celem jego pracy jest podniesienie wartości firmy.
Kiedy organizacja zatrudnia interim managera
Potrzeba zatrudnienia interim managera pojawia się wówczas, gdy organizacja stoi przez koniecznością przeprowadzenia poważnych zmian lub realizacją skomplikowanych projektów, a wewnątrz organizacji nie ma kompetencji umożliwiających przeprowadzenie takich procesów bez korzystania z zewnętrznego wsparcia.
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety. Zamów Gazetę PDF ![]() nr 9(77)2008 ![]() |