
Nadążyć za konkurencją
Systemy wspomagające zarządzanie. Czy warto inwestować w nowe technologie?
Inwestycje w nowe technologie mogą zdecydowanie wpłynąć na konkurencyjność firmy. Większa wydajność, szybkość i jakość działania są obecnie konieczne do tego, aby nie zostać w tyle, tylko utrzymać pozycję na rynku.
Konsekwentne inwestowanie w nowe rozwiązania i innowacyjne zarządzanie przedsiębiorstwem może okazać się kluczem do sukcesu.
Warto inwestować!
Dzisiaj, wraz z dynamicznym postępem technologii, skraca się również czas życia rozwiązań. Dotyczy to wszelkich branż – nawet tych, które uważane są za bardzo konserwatywne.
Na konkurencyjnym rynku warto stale obserwować możliwości technologicznego usprawnienia głównych procesów biznesowych – i odnosi się to zarówno dużych, jak i średnich firm. Podglądanie konkurencji może następować z pomocą wiodących firm doradczych – w przypadku dużych korporacji, lub przez poradę przyjaciół w przypadku firm małych.
Najważniejsze jest to, aby rozumieć, że technologia jest potrzebna do ustawienia rozwiązań biznesowych, a nie sama dla siebie> – mówi Tomasz Gawron, prokurent w firmie Columbus Polska Sp. z o.o. :<Gdy firma dokładnie zidentyfikuje swoje potrzeby, systemy typu ERP, CRM i BI okażą się bardzo interesujące i godne rozważenia. Jeśli tych potrzeb nie da się skonkretyzować, to żadne magiczne technologie nie uczynią cudu – dodaje Tomasz Gawron.
Jednak zapotrzebowanie na pracę firm doradczych, mogących wskazać właściwą drogę rozwoju, na polskim rynku w sektorze średnich firm jest nadal małe. Bardzo rzadko proces wyboru systemu czy przeprowadzenia wdrożenia powierzany jest firmie zewnętrznej.
Warto zwrócić uwagę, że mimo iż technologie są ogólno dostępne i może z nich skorzystać praktycznie każda firma, to sukces zapewni tylko odpowiedni dobór elementów i właściwe ich zastosowanie. Należy dokładnie określić cel i kluczowe wartości, gdyż tylko to sprawi, że wybierzemy takie rozwiązanie, które umożliwi firmie działać efektywniej niż dotychczas.
I tak dla jednej firmy istotą może być sprawniejsza obsługa klienta, a dla innej poprawa dostępu do danych. Często firmy nie doceniają tych obszarów, gdyż te nie są postrzegane jako bezpośrednio wpływające na budowę przewagi rynkowej czy zwiększenie udziału firmy w rynku.
Jednak analiza danych pozwala na zaawansowane prognozowanie i właściwe planowanie, a co za tym idzie optymalizację procesów biznesowych firmy. Przekłada się na podejmowanie trafnych decyzji, a tym samym wpływa na zwiększenie konkurencyjności przedsiębiorstwa.
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety. Zamów Gazetę PDF ![]() nr 11(79)2008 ![]() |