Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Tylna projekcja >>

Tylna projekcja

Jak zamienić zwykłą szybę w wielkoformatowy wyświetlacz

BTL – skrót od angielskiego below the lin– oznacza działania reklamowe skierowane do konkretnego klienta, nie będące przy tym tradycyjną reklamą w mediach, na bilbordach czy plakatach.

Ogromną różnorodność działań BTL łączy ich niekonwencjonalne podejście do odbiorcy, dzięki któremu zyskują one jego uwagę. Jednym z nich jest system tylnej projekcji.

Zostać zauważonym

Ciemne, listopadowe popołudnie. Mży i wieje. Ulice miasta spowija mrok, rozpraszany miejscami przez światło latarni. Gdzieś daleko jarzy się neon, przy drodze odrobinę światła daje zmoknięty, brudny bilbord (bardziej antyreklama niż zachęta do zakupu czegokolwiek). Wracający z pracy Pan Kowalski myśli tylko o tym, aby jak najszybciej dotrzeć do domu, kiedy jego wzrok przykuwa nieoczekiwany widok – bujne palmy, żółty piasek, czysta woda i opalająca się w tropikalnym słońcu ciemnoskóra piękność. Co więcej, kobieta zdaje się machać właśnie do Pana Kowalskiego! Czy to złudzenie, piękny sen, bujna wyobraźnia bohatera tej historii?

Otóż nie – to film reklamowy wyświetlany w witrynie jednego z dziesiątek biur podróży w tym mieście. Jest bardzo prawdopodobne, że trzech z dziesięciu Panów Kowalskich zatrzyma się przed tym biurem i zapozna z jego ofertą, a jeden z nich zdecyduje się w końcu – pod wpływem impulsu wywołanego wizją egzotycznego raju – na wykupienie wycieczki. Tak działa BTL, a w tym przypadku system tylnej projekcji.

Elastycznie, estetycznie i ekonomicznie

Tylna projekcja jest cenowo konkurencyjną alternatywą dla wyświetlaczy LCD i ekranów plazmowych, a jego prosta konstrukcja umożliwia stosowanie go tam, gdzie nie zawsze możliwe jest umieszczenie wspomnianych nośników – mówi Marcin Płatek, Kierownik Projektów Działu Wsparcia Technicznego i Rozwoju Technologii MEBI Group, jednej z firm zajmujących się sprzedażą i instalacją systemu tylnej projekcji.

Aby zmienić witrynę w wysokiej rozdzielczości wyświetlacz wystarczy wyciąć z folii do tylnej projekcji odpowiedni kształt, nakleić ją na przezroczystą powierzchnię i skierować na nią obraz z projektora. W ten sposób błyskawicznie i niewielkim kosztem można otrzymać nośnik dowolnych rozmiarów do prezentacji multimedialnych treści, zarówno w zamkniętych przestrzeniach, jak i w plenerze. W zależności od potrzeb użytkownika systemu możliwe jest także stworzenie mobilnych ekranów, czyli foli naklejonej na lekką i sztywną powierzchnię, a ekrany takie zamontować na wolno stojących statywach lub podwieszeniach.

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 11(79)2008


zamów koszyk

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum