Bardziej miejski niż terenowy
Ford Kuga
Wzrost popularności jaki można zaobserwować w ostatnich kilku latach w segmencie aut terenowych, SUV-ów czy wszelkiej maści crossoverów, spowodował istny wysyp tego typu modeli – i to nawet wśród producentów, którzy do tej pory omijali szerokim łukiem te obszary.
Jednym z ostatnich koncernów, który dołączył do tego trendu jest Ford, wprowadzając model Kuga.
Mający swoją światową premierę podczas tegorocznej wystawy samochodowej w Genewie Ford Kuga, to przedstawiciel klasy kompaktowych SUV-ów, czyli w wielkim skrócie modeli, które powstały na bazie kompaktowych modeli, ale którymi można pokonać bez większych obaw nieco trudniejsze nierówności.
Kinetic design
Czym Kuga może pokonać swoich bezpośrednich rywali? Z pewnością jej mocną stroną będzie stylistyka nadwozia, która krótko mówiąc jest po prostu ładna. Nie ma się zresztą czemu specjalnie dziwić, gdyż Ford już od kilku lat wprowadza w swoich modelach tzw. koncepcję „kinetic design”, która świetnie się sprawdziła w innych autach z błękitnym owalem na masce (S-Max, Focus, Mondeo). Charakterystycznymi cechami są m.in. dość wysoko poprowadzona maska silnika z wyraźnymi przetłoczeniami, duże i zachodzące na boki reflektory czy wreszcie typowy dla najnowszych modeli Forda grill. Ciekawym rozwiązaniem jest tylna klapa, która otwiera się na dwa sposoby – można otworzyć tylko samą szybę lub całą pokrywę części bagażowej.
Choć może wydawać się to mało prawdopodobne, to jednak Kuga powstała na bazie płyty podłogowej kompaktowego Focusa. Jednak o 5 cm wydłużono rozstaw osi, a o ponad 4 cm zwiększył się rozstaw kół, co miało niebagatelny wpływ na polepszenie walorów jezdnych samochodu. Ford Kuga mierzy 4.443 mm długości, 1.842 mm szerokości i 1.677 mm wysokości.
Po „fordowsku”
Wnętrze jest jeszcze bardziej „fordowskie”. Zasiadając w kabinie Kugi można nawet mieć wrażenie, iż siedzimy w Focusie. Poza nieco większą przestrzenią wszystko niemal identyczne jak w mniejszym kuzynie, czyli czytelnie i na swoim miejscu, ale bez większego przepychu. Poza jednym elementem. Kuga została wyposażona w system bezkluczykowy, a przycisk rozruchu silnika (Ford Power) umieszczony został na konsoli centralnej pomiędzy wylotami nawiewu, co stanowi jednak pewien problem dla kierowcy, który aby go dosięgnąć musi się wychylić ze swojego miejsca.
|
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety. Zamów Gazetę PDF ![]() nr 12(80)2008 ![]() |
|









