
Bardziej miejski niż terenowy
Ford Kuga
Wzrost popularności jaki można zaobserwować w ostatnich kilku latach w segmencie aut terenowych, SUV-ów czy wszelkiej maści crossoverów, spowodował istny wysyp tego typu modeli – i to nawet wśród producentów, którzy do tej pory omijali szerokim łukiem te obszary.
Jednym z ostatnich koncernów, który dołączył do tego trendu jest Ford, wprowadzając model Kuga.
Mający swoją światową premierę podczas tegorocznej wystawy samochodowej w Genewie Ford Kuga, to przedstawiciel klasy kompaktowych SUV-ów, czyli w wielkim skrócie modeli, które powstały na bazie kompaktowych modeli, ale którymi można pokonać bez większych obaw nieco trudniejsze nierówności.
Kinetic design
Czym Kuga może pokonać swoich bezpośrednich rywali? Z pewnością jej mocną stroną będzie stylistyka nadwozia, która krótko mówiąc jest po prostu ładna. Nie ma się zresztą czemu specjalnie dziwić, gdyż Ford już od kilku lat wprowadza w swoich modelach tzw. koncepcję „kinetic design”, która świetnie się sprawdziła w innych autach z błękitnym owalem na masce (S-Max, Focus, Mondeo). Charakterystycznymi cechami są m.in. dość wysoko poprowadzona maska silnika z wyraźnymi przetłoczeniami, duże i zachodzące na boki reflektory czy wreszcie typowy dla najnowszych modeli Forda grill. Ciekawym rozwiązaniem jest tylna klapa, która otwiera się na dwa sposoby – można otworzyć tylko samą szybę lub całą pokrywę części bagażowej.
Choć może wydawać się to mało prawdopodobne, to jednak Kuga powstała na bazie płyty podłogowej kompaktowego Focusa. Jednak o 5 cm wydłużono rozstaw osi, a o ponad 4 cm zwiększył się rozstaw kół, co miało niebagatelny wpływ na polepszenie walorów jezdnych samochodu. Ford Kuga mierzy 4.443 mm długości, 1.842 mm szerokości i 1.677 mm wysokości.
Po „fordowsku”
Wnętrze jest jeszcze bardziej „fordowskie”. Zasiadając w kabinie Kugi można nawet mieć wrażenie, iż siedzimy w Focusie. Poza nieco większą przestrzenią wszystko niemal identyczne jak w mniejszym kuzynie, czyli czytelnie i na swoim miejscu, ale bez większego przepychu. Poza jednym elementem. Kuga została wyposażona w system bezkluczykowy, a przycisk rozruchu silnika (Ford Power) umieszczony został na konsoli centralnej pomiędzy wylotami nawiewu, co stanowi jednak pewien problem dla kierowcy, który aby go dosięgnąć musi się wychylić ze swojego miejsca.
Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety. Zamów Gazetę PDF ![]() nr 12(80)2008 ![]() |