Zamknij
Serwis www.gazeta-msp.pl wykorzystuje technologię "cookies" tzw. ciasteczka. Pliki wykorzystywane są dla celów poprawnego funkcjonowania naszego serwisu. W przypadku braku zgody na ich zapisywanie konieczna jest zmiana odpowiednich ustawień przeglądarki internetowej z jakiej korzystasz.

Home >> Wszystkie artykuły >> Kryzys, czyli szansa >>

Kryzys, czyli szansa

Kto powiedział, że w czasach kryzysu nie można zarabiać?

Dyskusje na temat kryzysu, toczące się u jego źródeł po drugiej stronie Atlantyku, wydają się koncentrować z jednej strony na analizie mechanizmów jego powstania i wyciąganiu bardzo bolesnej nauki na przyszłość, z drugiej na konstruowaniu programów antykryzysowych, które pomogą zatrzymać pikujące w dół indeksy giełdowe, a stojącym na skraju plajty przedsiębiorstwom dadzą realną nadzieję na przetrwanie.

Dyskusje na temat kryzysu, toczące się u jego źródeł po drugiej stronie Atlantyku, wydają się koncentrować z jednej strony na analizie mechanizmów jego powstania i wyciąganiu bardzo bolesnej nauki na przyszłość, z drugiej na konstruowaniu programów antykryzysowych, które pomogą zatrzymać pikujące w dół indeksy giełdowe, a stojącym na skraju plajty przedsiębiorstwom dadzą realną nadzieję na przetrwanie.

W naszej części Europy, gdzie kryzys objawia się raczej zmniejszeniem tempa wzrostu ciągle rozwijającej się gospodarki, często słyszy się uspokajające głosy analityków i ekspertów, nawołujące do zachowania spokoju, wskazujące na dużo solidniejsze podstawy ekonomiczne przedsiębiorstw i znacznie niższe zadłużenie konsumentów. Pojawiają się jednak opinie, że chociaż w Polsce kryzys z pewnością nie będzie nawet w części tak głęboki jak w USA, to jego skutki choćby w postaci spowolnienia koniunktury możemy odczuwać znacznie dłużej, nawet po tym, gdy dojrzałe gospodarki po spektakularnym spadku powrócą na ścieżkę wzrostu.

Cierpimy na krótkowzroczność?

Mało kto dostrzega w kryzysie szansę na rozwój, ucieczkę do przodu przed depczącą po piętach konkurencją, zwiększenie udziału w rynku, i wreszcie zdobycie oraz utrzymanie na trwałe nowych klientów. Tymczasem historia dowodzi, że największe przetasowania na rynkach dokonują się w czasach najtrudniejszych dla gospodarki, a takie mogą wkrótce nastać dla firm w wielu jej sektorach.

Autor: Konsultant Zarządzający Hewitt Business Consulting

Pełna treść artykułu dostępna jest w formie e-gazety.

Zamów Gazetę PDF koszyk



nr 4(84)2009


zamów koszyk

Zobacz więcej na temat: kryzys

| |
Komentarze Dodaj komentarz
Brak komentarzy.

Partnerzy

Reklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzyReklama partnerzy
Archiwum